På fremtidens Auraskolen møder de voksne børnene og de unge mennesker, der hvor de er, så de kan lære at mestre deres eget liv under hensyntagen til de muligheder og udfordringer den enkelte har. Vi drømmer om, at fællesskabet er værdifuldt og understøtter den enkelte til at forblive motiveret og nysgerrig.
Fremtidens skole på Aura
På Auraskolen glæder vi os til at skabe fremtidens skole. Fællesskab bliver en af vores kerneværdier i det spændende arbejde med at gentænke vores skole. Læs mere om vores overordnede mål, og hvad det kommer til at betyde for dit barn på enten Hjerting Skole, Sønderrisskolen eller Bryndum Skole.
3 konkrete indsatser
Tættere på eleverne
På Auraskolen har vi valgt, at beslutningerne skal tages så tæt på eleverne som muligt. Derfor har de fagprofessionelle planlagt et skoleår for en årgang med hensyntagen til de børn og unge mennesker de arbejder med hver dag. På baggrund heraf ser det kommende skoleår forskelligt ud på årgangene på hver enkelt afdeling på Auraskolen.
Pædagoger og lærere har arbejdet tæt sammen for at skabe to nye fag til 3. klasserne på Sønderrisskolen. Fagene kalder de flex og ud-af-rammen.
Hjerting Skole har lavet en helt ny struktur for 7. årgang. Det betyder bl.a., at der bliver plads til mere kreativitet og samarbejde.
Her finder du samarbejdsaftalen indgået mellem Auraskolen og byrådet. Formålet med aftalen er at sætte nogle rammer for samarbejdet omkring fremtidens folkeskole og hvordan Auraskolen skal bidrage til en endnu bedre folkeskole.