Vi arbejder sammen med skoledelen om at:
- Udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan.
- Mindske betydningen af sociale baggrund i forhold til faglige resultater.
- Styrke trivslen og udviklingen for børn og unge.
Børn og unge udvikler sig og lærer i aktivt samspil med omverdenen, hvorved de tilegner sig viden, færdigheder, normer, holdninger, sociale adfærds- og handlemåder. Læringen sker, når barnet/den unge erkender og opnår nye erfaringer, som bygges på allerede erhvervede. Barnet bruger sine sanser og krop, imiterer og gentager i læreprocessen.
Barnet/ de unge lærer i uformelle og formelle sammenhænge. Den formelle læring er kendetegnet ved at være bevidst pædagogisk tilrettelagt, hvor den uformelle læring er indlejret i legen, i samværet med andre børn og voksne.
For at sikre sammenhæng i barnets liv og sikre gode overgange fra børnehave til Førskole, SFO/skole, er der ligeledes et tæt samarbejde mellem SFO’er/skole og daginstitutionerne om førskolebørnene.