Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Tre ting der har forandret sig på Danmarksgades Skole Urban

7. a på Danmarksgades Skole Urban giver deres syn på tre forandringer siden sommerferien. Læs hvad eleverne fra 7. a bl.a. synes om at have tidligere fri, have to lærer i timerne og få mere frikvarter.

2 lærere i timerne

Eleverne fortæller:

Jeg synes det er fedt med to lærere, fordi timerene kan deles op. vi bliver fx delt op på niveau, og så kan man få den hjælp man har brug for og lave de opgaver man kan.

Jeg kan godt lide, at vi har to lærer, fordi der er meget mere hjælp, og vi bliver delt op på niveau. Undervisningen er anderledes.

Det er meget bedre at man kan blive hurtigere hørt af ens lærer. Men kan få ting forklaret dybere siden at der er mindre der har brug for hjælp. Jeg kan også lide at der er mindre larm.

Jeg synes at, det er godt at vi har dele hold, altså vi har to lærere, fordi så kan man få meget hjælp, hvis man har svært ved nogle af timerne. Så kan lærerne kommer hurtigere hen og hjælper en i timerene. Det synes jeg er godt.

Det er rart at få mere hjælp i timerne ved at have 2 lærer og timerne bliver fordelt bedre.

Jeg syntes at det er godt at vi har 2 lærer i timerne fordi at man kan få mere hjælp og blive hørt mere.

Jeg syntes at det er rigtig rart at vi har to lærer - fordi de nemmere kan nå at snakke med en.

Hvis man nu er i gang med en opgave og ens lære er i gang med at hjælpe en anden så går der længere tid til at man får hjælp og man lærer mere med 2 lære synes jeg.

Jeg syntes det er rart at vi har 2 lærer fordi hvis den ene lærer er i gang med at hjælpe en elev og jeg sidder og skal bruge hjælp så kan jeg spørger den anden lærer om hjælp.

To lære om mandagen er godt for så kan man få hjælp til det man ikke er so god til og jeg kan gøre mig klar til matematik senere og dansk.

Tidligere fri

Eleverne fortæller:

Det er dejligt at vi ikke skal gå i skole til klokken 15:00. Hvis jeg skulle det ville jeg ikke kunne nå at komme til en fritids aktivitet og lave lektier.

Jeg kan ikke forestille mig, hvordan det ville være at gå i skole til kl. 15:00 - jeg synes at gå i skole til kl. 14:00 er meget! Jeg tror også, at vi vil miste koncentrationen den sidste time, fordi det gør vi allerede, selvom vi kun går i skole til kl. 14.00.

Jeg syntes det dejligt at have meget mere tid til at være sammen med sine venner både online og i virkeligheden. Der er også mere tid til hvis man skal noget efter skole og man ikke kommer hjem for at være der i en time.

Jeg syntes det er ok at have fri kl 14.00 i stedet for 15.00 fordi hvis man skal til sport 3 gange om ugen så har man lidt længer tid til at komme hjem og få noget spise og slappe af .

Jeg syntes at det er godt at vi har fri kl 2 fordi jeg har tid til alle mulige ting i min fri tid.

Jeg synes det er godt vi har tidligere fri fordi at vi også kan være sammen med vores venner og måske gå til noget i sin fritid. Men synes også godt der kan være ret mange lektier nogle gange.  Så jeg synes at det er godt vi har fri klokken 14.00.

Jeg er glad for at vi har tidligere fri fordi at det giver mig mere energi til senere på dagen og jeg har mere tid der hjemme.

Jeg kan godt lide at vi har mindre timer end vi skulle have fordi vi får tidligere fri og har mindre tid i skolen og så er man mere frisk om eftermiddagen end hvis man har fri k 15:00.

Timetal er også fedt for så kan vi nå det hele fx sport lektier arbejder venner familie o sådan man ikke skal lide den sidste time hvor man bare er supersmadret og ugidelig.

Jeg kan godt lide at vi har færre timer - fordi at så er man mere frisk til timerne.

Hvis man nu f.eks. først har fri klokken 15-15.30 og hvis man så også skal lave lektier der hjemme hvornår skal man så f.eks. være sammen med sine venner og hvornår skal man så til sport.

Timetal jeg syntes at det er dejligt at vi ikke går i skole til klokken 15:00 men til klokken 14:00.

 

Emneuger og fællesskab

Eleverne fortæller:

Jeg elsker når vi har emneuge og vi til sidst skal vise det til alle elever på skolen. så kan man vise det man har brugt sin tid på hele ugen, og det er godt at få et indblik i hvad andre yngre elever laver.

Jeg elsker, at vi laver noget andet end det vi plejer, og at vi kun koncentrerer os om et emne. Det er også sjovt at fremlægge foran de små klasser og selv se, hvad de har lavet i løbet af ugen.

Skole fællesskab det superfedt fordi at skolen kommer ud og gør noget og man er aktiv som en skole og man kommer meget mere ind i fællesskabet sådan den eneste måde man er sammen på, er skole relaterede.

Hvilke forandringer har ellers været gode?

Jeg syntes det er rart at vi må gå ud for skolen så vi kan købe mad hvis man har glemt madpakke og må gå i byen.

At vi ikke har frilæsning for det var altid kedeligt og man gider ikke læse om morgenen.

Vi ikke har læsebånd det syntes jeg at det godt at vi ikke har det mere det vi ikke relevant.

 

Mere frikvarter

Eleverne fortæller:

Det er fedt at kunne være sammen med sine venner i længere tid og man kan have længere tid til at spise. Der er mere tid til at slappe af og tænke på noget andet end skole.

Jeg synes at, det er rart at vi har vi har længere pause fordi så kan man nå og spise, måske også at få luft og gå en tur i byen fordi vi har udgangstilladelse i pauserene.

Det er rart fordi at vi har tid til at brænde vores krut af og have mere tid sammen med ens venner.

Jeg kan godt lide at vi har længere pauser - fordi at så er der mindre time.

Jeg kan godt lide at vi har længere frikvarterer fordi at vi har tid til at gå udenfor og købe noget.

Når man nu har f.eks. tysk og så bagefter skal have engelsk så er det rart at man kan få en pause for at koble af og at man lige har tid til at gå ned og hente mad og lige nå at trække vejret inden at man har næste time.

Jeg syntes det er rart at have en længere pause fordi så kan man både nå at spise og komme ud og får noget frisk luft inden man skal have undervisning igen.

7. a på Danmarksgades Skole Urban

'); }