Gå til hovedindhold (Tryk Enter)

Frisættelse revolutionerer ikke folkeskolen, men skaber skoler, børn lettere kan trives i

I en podcast og artikel fortæller skolechef Morten Mærsk og en medarbejder på Vittenberskolen Vadehav om deres arbejde med frihedsforsøget. 

Kommunen.dk har været på besøg i Esbjerg Kommune, hvor blandt andet Skolechef Morten Mærsk taler om frihedsforsøget:

”….. man kan tilrettelægge skoledagen, så det på en eller anden måde bliver nemmere at være elev i, så er jeg helt sikker på, at elevernes udbytte både dannelsesmæssigt og trivselsmæssigt og også fagligt er større, end det ville have været, hvis vi ikke havde været med i velfærdsaftalen.”

På kommunen.dk kan du læse eller høre mere om, hvad Skolechefen, leder og medarbejdere på Vittenbergskolen har lært ved at være en del af frihedsforsøget de sidste 3 skoleår.

Klik dig videre til artiklen eller hør den podcast, som Kommunen.dk har lavet, her på siden. 

Velfærdsaftaler: Esbjerg skaber skoler, børn lettere kan trives i

Lyt til tredje afsnit af DK Mediers podcastserie om velfærdsaftalerne. Denne gang besøger vi Esbjerg Kommune, der er frisat på folkeskoleområdet.

Hør podcast på kommunen.dk

Involvering og medindflydelse giver motivation hos lærere og elever

Var der noget, skolechef i Esbjerg Kommune Morten Mærsk Schmidt gerne ville have vidst, inden arbejdet med velfærdsaftalen gik i gang, var det, at frisættelsen ikke ville komme til at revolutionere Esbjergs folkeskoler.

Læs artiklen på kommunen.dk